Kasım 14, 2008

Kalbim nutellalı…

Posted in Mer' Dane 2:06 pm tarafından mer

Sabahnurda gördükten sonra canım fena kurabiye çekmişti. geçenlerde yağımı çıakrmıştım fakat sabah yapıcaktım. daha sonra arkdaşlarımın geleceğini öğrenince hemen işe koyuldum. yeni aldığım kalıplarımı da kullanmak istiyordum. favori mağazam tchibodan almıştım. adamlar kadınlar. fakat biraz fazla büyüklermiş. yani bi ölçüden 10 tane adam çıkarabilirdim sanırım. :) e ben de biraz kalp biraz yıldız sonra kelebek ve bi adam bi de kadın yaptım. ama güzel oldu tadı. ben sevdim. gidip gelip yiyorum. bide arasında nutella olunca değmeyin keyfime.
adam ve kadın kurabiyeler

Gelelim nutellalı kurabiyemizin tarifine.. :)
malzemelr;
250 gr margarin
1 su bardağı pudra şekeri
yarım su bardağı yoğurt
1 paket vanilya
4,5 su bardağı un
yapılışı ; tüm malzemelr karıştırılıp kulak memesi kıvamında bi hamur yapılır. sonra merdane yardımıyla açılıp kalıpla kesilir. isterseniz bardakla da olur. aralarına nutella sürülüp üstüste konup knarları çatalla çizilir. fırına verilir. pembeleşince çıkarılır. ve pudra şekeri serpilerek servis edilir. afiyetle yenilir.

afiyet olsuun… :)

Ekim 20, 2008

Posted in Mer' Dane, Mer'i Haller, Mer's Photo 3:18 pm tarafından mer

laylalaylaalayyy… mutluyum galiba. ne mutlu mutluyum diyene..

Haftasonumz güzel geçti sanırım. gerçi naptık dersek… düşünüyorum kayda değer bişi yok gibi. ama güzeldi işte. bişi olmasına gerek yok. zaten bazen insan bişi olmasın istiyor. öle geçsin zaman. en güzeli sanırım. cts kah evde kah natilusta hatta toyzz de geçti. uzun zaman durduk orda. hediye daha kolay seçtik, ahmd saatlerce araba baktı. gerçeğni alamayız bari ufağını alalım diye baktık da baktık. en sonunda şunu aldı. fotoğrafı da kendi çekti eline sağlık güzel olmuş :)

evde onu başucuna koyup uyuyacak sandım ama okadar da hevesli değilmiş meğer :)

Sonra pazar günü canım yeğenim Ömerin doğumgünü vardı. bende pastalarını yapacaktım. cts yaptım pazar süsledim. bence süper olmuştu. e her yiyenden de tam not aldı. bugün hele biri böyle bişi hiç yemedim süper dedi tarfini aldı. dedim ben istediğiniz zaman söyleyin satarım falan filan. a ne iyi olur dedi fakat inanmadı :) halbuki fiyatta iyi demişlerdi .ben 30 düşünürken 50 verilir rahat dediler:) tamam canım satıyorum sattım :) tarifi burda da var ama en kısa zamanda yeni blogumuz hobirikste de olacak. e yemekzevkine de koyarız belkii.. bilemiyorum, link verirse hobirikse düşünürüz :) ( nasılım eslem süperim dimi? :) e işletme okumuşum madem pazarlamasını da yapabiliyim blogumuzun dimi?? :))

Eylül 29, 2008

Posted in Mer' Dane, Mer'i Haller, Mer's Baby 7:00 am tarafından mer

ömrümün en hızlı geçen ramazanıydı sanırım. hem evli olarak ilk ramazandı hem de bu tarafta. evli olmanın farkı zaten ortada. kalk sahur hazırla falan. en başta korktuğum gibi olmadı çok şükür. kolay geldi herşey. iftarlarda güzeldi. zaten çoğunlukla birilerine gittik. birileri geldi derken daha güzel geçti. bide birlerine gidip,gelmeselerdi bizlere iyice anlamayacaktım ramazanı. ramazan kalabalık sofralarda,yumurtalı pide kokularıyla anlaşılıyor benim hayatımda galiba. tamam onu da duydum ama fatihte oturduğum gibi değildi kesinlikle. orda dışarı çıkınca anlıyosun ramazan olduğunu. bi kere tam da bizim caddeden akın akın millet hırka i şerife gidiyor, sonra oranın pazarı var hurmalar,başörtüler satılıyor. çevrede iftar menuleri yazıyor şukadar bu kadar diye. fatihe çıkıyor herkes bayrama yakın, ve bunları hep görüyosun, farkındasın insanların ne yaptıklaının. sonra bide tabi sultanahmet var. bekleniyor kitap fuarı. gilidp dolduruyosun poşetini. sonra sucuk ekmek yiyosun en önemlisi de hataydan glen künefeyi tadıorsun her seneki gibi. gezip duruyosun ne yesem diye bakıyosun etrafa. herkes ramazan diye gelmiş oraya. falan filan işte.. bunların hiçbirisini yaşayamadım bu sene. bu tarafta dışarı çıksan da hiiç anlamıyorsun ramazanı. geçen hafta salı pazarınak kadıköye gittim, ben bile şaşırdım ramazan bitti mi diye. mcdonaldsta kuyruk bile vardı. hiç hoşlaşmadım anadolu yakası ramazanından. ramazanda avrupa yakasına taşınılmalı bence. zaten kısa da sürdü ramazan. hadi noolur 1 ay daha tutalım oruç. ve kapanmasın hatay künefecisi. bu sene de yiyebileyim, fuar tekrar açılsın aklımdaki kitapları alabileyim.
ailenin son iftarını verdim geçen cumartesi. oldukça kalabalıktı. ailemiz maşallh gnden güne büyüyor. 16 kişi olacaktı. abim gelmedi. sonra teyzemleri çağırdık falan derken gene 16 kişiydik. yemeklerin derdini unuttup masaya nasıl sığacağımızı hesaplarken annemler ablmalar iftara yetişemediler. Allah tarafından işte. böyle olunca yiyenler yedi kalktılar onlar gelene kadar. herşey yerli yerine oturdu elhamdülillah. bu sefer menumu değiştirdim.yemesi zevkli bi menuydu. fakat zorladı beni biraz. hep uğraştırıcı el oyalayıcı şeyler seçmişim. son anda lahana dolması sarmıyım diye düşündüm hepama. dayanamdım gene gece gece sardım durdum. koaly ama kalbalık misafire daha bisürü iş varken yapılacak iş değilmiş. menum şöleydi, fotoğraım yok elimde melda çekmişti gönderirise koyarım. zaten aynı masa bi farklılık yok,tabak aynı masa aynı,(yeni bi tabak takımı mı alsam :p)
kahvaltılıklar vb..
lebeniye çorbası
milföyde mantarlı tavuk
beykoz kebabı
pilav
zeytinyağlı fasulye(meldadan)
lahana dolması
ıspanak graten(annemden)
semizotu salatası
sakızlı güllaç
cafefernando kurabiyeleri
işte böyle. aklımızda bulunsun. çorbamı da çok sevdim. dün akşam star haberde de tarfini verdiler ahçılar, ama onlar etle yaptı. bense ufak ufak köfteler yapıp içine kızartıp attım. portakaldan tarif. tavsiye ederim.
bu aralar beşik bakıp duruyoruz heryerlerde. ama hala bi karar vermedik. ne alacağımızı biliyoruz ama nerden alacağımızı bilemiyoruz şuan itibariyle. dün birde araba baktık. ilk defa e-bebek mağazasına gttik ki yürüyerek gidebilecek bi masafedeyken daha yeni. araba aktık oğlumuza. takım alacaktık ama beğenemedik. muhtemelen kimsenin bizle ilgilenmemesinin de katkısı oldu. biri gelip satmaya çalışsa kesin alacaktık. neyse.. beğenemedik bi türlü. bazısının nasıl kapanacağını bile bulamadık. bi zamandan sonra zevkli olmaya başladı. bakalım bu nasıl kapanıyo hadi şuna bas yok olmadı buna. neyse kafamızda şekillendi gibi. hayırlısı bakalım..
vee bebeğimizin ilk oyuncağını da aldık. gerçi cts ablam ikeanın yumuşak topundan getirmişti ama. gerçi o da ahmde ouncak oldu ya neyse.. aldık işte bişi. gösteririm çok şeker :)

Eylül 25, 2008

Posted in Mer' Dane, Mer'i Haller 11:48 am tarafından mer

2 tane iftar davetini geçirdim. biri kayınvalidemler biri de ahmd’in şirket arkadaşları içindi. 2 kre aynı menuyu hazırladım. elim hızlandı. bu cts içinde aynılarını yapsam diyprum ama ben yemekten sıkıldım artık mantar çorbasını özellikle. menulerim kara tahtada.

yemek yapmak çok kolay aslında. sorun bulaşık. hani makinaya koysan ama lazım da oluyor. özellikle böyle son dakika yapılacağı için çoğu yemek. hangi birinden başlayacağını şaşırıyorsun. sağolasun pazar günü ahmd de oldukça yardım etti bana. en sevmediğim iş olan ıspanak yıkamak onun işiydi. bundan sonra benden sık sık ıspanak istemeyeceğini düşünüyorum bakalım :)

şimdilerde cts günü için menu oluşturma çabalarındayım. bakıyorum bakıyorum da hep aynı sanki. bakalım yarına kadar kesinleşmesi lazım. bugün pazarım var aslında ama artık taşıyamıyorum maalesef aldıklarımı. duramıyorum da almadan. elim kolum dolu bide yokuş çıkıyorum. sırf yufka almaya gidebilirm sanırm.

geçen salı da kadıköy pazarına gittik emelle. baya bi yoruldum. sanırım son pazarımdı. gerçi sorun ayakkabımdı. malum bayram geliyor. dedim belki bana göre bişiler bulurum pazarda. hamile kıyafetlerine benzeyen şeyler oluyor genelde. e buldum da zaten ama.. gene de moralim bozuk. kocaman olduk oğlumla beraber. tam 7 aylık olduk dile kolay. yarın doktor randevum var. nekadar oldu bebeğim bilmiyorum. umarım herşey yolundadır. insan korkuveriyor nedense. Allah hayırlısını versin.

bakıyorum da… çoğu insan yazıyor işte hamileyken özledikleri şeyleri. en hak verdiklerimden biri şu ki yüzüstü yatmak. gerçekten bazen okadar ihtiyaç duyuyorum ki. ama ama.. en çok özlediğim şeyi düşününce kndim olduğuna karar veriyorum. aynaya baktığımda değil belki. tamam bu mer bu eski mer diyorum ama.. geçmiş resimlere baktığımda. ki bu resimler öle 10 senelik değil en fazla 2 senelik ahmd ile tanıştığımız zamanlardan. bambaşka birini görüyorum işte ozaman. moralim bozuluyor neden böyle oldu diye. gerçi olan bişi yok ama ne biliym farklı işte. ahmd bile diyor ne güzelmişsin diye. :( uf.. burnumun büyüdüğünü düşünüyorum en fazla göbemden sonra. :) çok değişik geliyor gerçkten. uf neyse.. düzelirm inşlh. aman o kadar da kötü değilim zaten canım. abartmaya gerek yok :)

Ağustos 4, 2008

Posted in Mer' Dane, Mer'i Haller 11:46 am tarafından mer

bir misafir günü daha geldi geçti. son ana kadar hiç misafir gelecek gibi hissetmedim. sağolasun annem çok yardım etti. elleri kolları dolu dolu geldi. milyonlarca zeytinyağlı yemek yapmış. önceden 1 olmadı en fazla 2 çeşitle gelirdi şimdi abartıydı biraz ama herşey mükemmeldi. sağolsun. canım annem nolcak.

benim yaptığım tek kayda değer şey cheesecakedi. e bende en mükemmelini bulmak için çabaladım. gezdim durdum ınternette. kafama yatan şeyleri ondan bundan alarak kendi tarifimi çıkardım ortaya. klasik cheesecake tarifimize uyduktan sonra zaten sorun olmuyor. ama kalın olup mükemmel olması özsüte rakip olmamı gündeme getirdi. çilekli falan da olabilirdi geçenlerde bi yerde yediğim gibi ama çikolatayı tercih ettim. ki bence daha güzel oldu.

Mer’s Cheesecake :)
malzemeler;
-2 burçak bisküvi
-1 bardak dövülmüş fındık ya da ceviz
-yarım bardak kadar erimiş tereyağı

içi;
-3 yumurta
-1 bardak tozşeker
-2 kaşık un
-2 labne
-1 krema
-1 vanilya

üstüne süs için;
-1 krema
-1 bitter ya da sütlü çikolata
-1 beyaz çikolata

yapılışı ;

burçak toz haline fındıklar da içine. tereyağ ile yoğurulup kelepçeli kalıbın dibine…
3 yumurta şekerle çırplır,içine labneler,krema, vanilya ve un eklenir.
sonra kalıba boşaltılır. ve fırına konur. 45-50 ya da şöyle diyim üzeri sertleşene kadar pişirilir. ama semsertte olmayacak yani. çıkınca soğumaya bırakılır.

ayrı bi yerde.. krema kaynatılır içine çikolata parçaları eklenir eritilir. ben sütlü çikolata kullandım. sonra rengi açık oldu gibi geldi biraz kakao ekleyip karıştırdım. ama sonra süzmek zorunda kaldım. pütürlü olmasın diye. bu da konur pişmiş pastanın üstüne. sonra soğutulur ve erimiş beyaz çikolata ile benim gibi iğrenç değil daha düzgün çizgiler yapılır ya da her ne isterseniz. sonra afiyetle yenir. bu kadar…

yanında içilebilecek tek şey de tabii ki süper bi çay. bizimki semaverdeydi. binbir kat güzeldi.

elllerine sağlık ahmd :)

Mayıs 9, 2008

mer’in özel ev poğaçası :p

Posted in Mer' Dane 3:24 pm tarafından mer

Bir önce ki postta dediğim gibi. Internette bulduğum bir çok poğaçanın ortak malzemlerini kendimce uyarlayarak mer’in özel ev poğaçasını bulmuş bulunmaktayım. millete hayırlı olsun. ve uzun zamandır yaptığım en güzel poğaça oldu gerçekten.

hemen malzemelere geçeyim. ve siz değerli poğaça severleri mer’in özel poğaçasından mahrum bırakmayayım :p

1 yumurta ( içine beyazı dışına sarısı)
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı yoğurt
250 gr tereyağ
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı mahlep
1 kabartma tozu
aldığı kadar un ( 3 bardak koyduktan sonra aldığı kadar ekledim. sanırım 4 bardak olmuştur)
ve susam

e tabi malzemelerim hepsini karıştırıyoruz. elimize yapışmayacak şekilde oluyor. sonra içine zeytin ezmesi de yakışır ama ben peynir koydum. yuvarlak poğaça sevdiğimden de yuvarladım içini koyduktan sonra. siz klasik poğaça şekli de verebilirsiniz. üzerine yumurta sarısı sürüp susam serptim. tabii gene çörek otu koyabilirsiniz ama susam herzaman tercih edilmekte ben tarafından :p
patatesli de güzel olurdu bence.

ne güzel yemek blogu gibi yazdım :)

Mart 20, 2008

Susamlı Tavuk But

Posted in Mer' Dane 9:09 am tarafından mer

ilk olarak fotoğraf için yemekzevkine çok teşekkür ederim :)
Normal de butları cornflakese buluyorduk. ben değişiklik olsun istedim. önce geceden soya sosuna ve köriye yatırdım butları. sonra önce kremaya batırıp etrafına susamları ektim.. bence süper oldu. abim tarifini de sordu. ehe…
bizim evde abime beğendirmek çok öenmli bi olaydır. hatta annem aramıştı ablamla konuşuyordu. mervenin yemekleri nasıl olmuş demiş. ablamda çok beğendim demiş. annemde abin beğendi mi öenmli olan o demiş :) ehe… hakakten ama gençlik yıllardımda hatırlarım abime kahve yaparken bile heyecanlanırdım :) ki bide hani yemekte taş çıksa o abime çıkar. o yüzden belki de bu dikkat.
ve abimi çok severim ben. ay canım abim..
soya sosu deyince aklıma geldi. okusak iyi olur şurayı.
halbuki çok lezzet katıyor yemeklere..

bide kaşarlı mantar yaptım kuzuluktan aldığımız güveçlere.

önceki gün yaptığım kadar güzel olmadı nedense. galiba biraz kurudular. ama yendi gene işte.
bidahakina bu güveçlere mantarlı etli bi yemek yapmak istiyorum. tabii porsiyonluk olacak. bakalım kime kısmet…
şimdi yolculuk var fatihe.

Mart 18, 2008

Posted in Mer' Dane 7:34 am tarafından mer

Fotoğraf çekemediğimi söylemiştim,sağolsun mel gönderdi fotoları. ekliyim bari.

işte bu sofram. (hiiiç yazasım,keyfim yok. yazamıyorum tıkandım. işte bu sofram yani daha ne diyebilrim ki :))

Mart 17, 2008

Posted in Mer' Dane 1:23 pm tarafından mer

her haftasonu misafir olunca biraz yoruluyormuş insan. ama çok şükür dinlendim. gerçi gene şuan pasta yapmakla uğraşıyorum ama seviyorum ben. yarın kayınvalidemin günü için yapıyorum pasta busefer. cumartesi için yaptığımdan daha güzel oldu pandispanyası. öğrenmeye başlıyorum bu işi. hazırı varken neden yapıyorum ki halbuki dimi? olsun seviyrum işte.

ben cumartesi fotoğraf eçekemdim. melda gönderirse kısa zamanda tam buraya eklicem. soframı çekmediğim gibi o kadar uğratığım pastayı bile çekemedik. ki oakdar söyledim ahmd şu pastayı bi çeksene nlur diyee ama… neyse :)

cuma günü oakdar işimin arasında balık almaya gittim. ve yeni aldığımız güveçlerde süper bi ziyafet çektik. balık süper bi yemek. hem kolay hem leziz. haftada bi mutlaka yenmeli. çok sağlıklı besleniriz biz zaten :p

bide kek yaptım pastadan önce. tarfini vereyim…

şimdiii …

4 yumurta ve 1 bardak kadar tereyağ (eritilmiş) çırpılır.
sonra içine 1 bardak şeker konup iyice çırpılır. bide vanilya tabi…
sonra başka bi yerde 1 bardak un,yarım bardak kakao,az tuz ve kabartma tozu karıştırılır.
sonra diğer sulu karışıma yavaş yavaş eklenir.(elenirse daha güzel)
ben artık un koyduktan sonra çırpmayıp tahta kaşıkla karıştırıyorum.
tarifte kelepçeli kalıpta pişirilmişti. ben vazgeçemediğim muffin kalıplarımda pişirdim.

kalıplara koymadan öcne 2,3 fındık koydum her bir ufak keke. sonrada 175derecede 25 dk sonrada bi 15 dk daha kontrollü pişirdim. süper kabardılar.

unu elemekten bahsettim de.. ikeadan un eleme aleti aldım. süper bişi. kullanması çok zevkli :)ama şuan foto ekleyemeyeceğim. başıma birden çok fena bi ağrı girdi. uzanmalıyım…

Mart 14, 2008

Posted in Mer' Dane, Mer'i Haller 6:22 am tarafından mer

Yeni yine yeniden bir misafir daha. Gerçi yabancı değil ablamlar,abim, meldalar falan. ama olsun gene düşünmek lazım. :) menumu oluşturdum. hala bi eksik var diye düşünüyorum ama bulamdım. yiğenim benden patlıcan istediğinden ona göre şekillendirdim menumu. bakalım güzel olur inşlh herşey.yemek ve temizliğe başlamadan önce bi gelip son olayları yazayım dedim.

Farkındasınızdır artık bahar gelmiş gibi. dün yağmur yağdı ama, 2 gün önce sabah kalkıp mutfakta şu görüntüyü görünce nasıl mutlu oldum anlatamam. bu mevsimde bu evde hiç olmadığımdan çok sevindim. hemen mutfak camımın karşısında bi ağaç varmış ve çok da güzel bembeyaz çiçek açıyormuş meğer. çok sevindim işte sabah sabah…

Sonra dün…

akşamdan soyduğumuz fakat oldukça kötüleşmiş olan muzlarla ne yapacağımı düşündüm ve bi kek yapmaya karar verdim. tabii ki uzun zamandır aklımda olan cafe fernando ki muzlu keki yapacaktım. ama içinde gözüken değil de hamura katılanı denemek istedim. pişerken fazla karıştırmadığımı ve içinin yumuşak kalıp kötü olacağını düşündüm ama yanımışım.birdaha hatta milyonlarca kez yapılabiecek güzellikte bi kek oldu. o sırada arkadaşım emel aradı. geçen hafta bana gelip mutfaktan çıkmayıp bişiler yapmıştık bu seferde bana gel dedi. e tabi hazır kek de yapmışken kekimin yarısını alıp hemen çıktım. tabi kek oldukça sıcakken.. kapının önünde ayakkabılarımı bağlarken üst komşumun kızlar okul için çıktılar kapıdan. hepsi beraber uu bu koku ne. ne güzel kek galiba falan dediler. çok utandım :) sonra merdivenden inerken aşağıdan geliyomuş dediler bide:) sonra bende dışarı çıktığımda kızlara bi gün gelinde kek yapıp yiyelim dedim. ayıp oluyor böyle güzel kokunca da :) he bu arada kek gerçekten süper koktu.
sonra emele giderken cafe fernandonun bu kekin nutella ile ne kadar güzel gittiğini söylediği aklıma geldi. bi alayım bakalım nutella dedim. çok abartılacak bi güzellik olmayacağını düşünmüştüm ama… gerçekten zaten süper olan kek daha da süperleşti. bu tarif benim favorim olacak gibi. :) bide birşey düşündük. böyle günlerde olsun davetlerde kek fazla yenmez. o yüzden bu keki kare kare kesip üstüne nutella sürüp kürdan batırarak servis edilebilir. süslü bi kürdanla tabi. bence mükemmel olur. çok şey yapıldığında kekler böylelikle yenmiş olur. süper olur en kısa zamanda denicem inşlh. (tüh keşke ahmd ile meldaya gönderseydim)
Emele gittiğimde hep yeni birşey deniyoruz ya. bu sefer su böreği yaptık. anne o kadar büyük açar ki koaly zannediyordum. ufak şey büyüt büyüt yok olmuyor. oldukça zorlandık açarken. gerçi ben az büyütüp verdim emele. sonra suda haşladık, çıkardık duruladık falan derken. güzelcene pişirdik. hakkaten çok güzel oldu. elimize sağlık. bi dahakine ki bana gelecek ve crumble ile portakal reçeli yapmak istiyoruz. bakalım kısmet… portakal kabuğunun çok fazla işlemden geçmesi gerekiyormuş ama. olsun denicez. böyle kıvrık kıvrıkmış. bakalım. :)
sonra bi köfte tarifi aldım cumartesi yaparım diye. eve gelincede ahmd için denemek istedim. abdigör köftesi adı. araştırdım da doğu yemeğiymiş. hikayeside bi kadın varmış yemek yapamıyomuş. bigün bunu yapmış. kocasınında adı abdiymiş abdi gör demiş abdigör köftesi olmuş. bizler ahmdgör de diyebilriz tabi. ama göremedi o ayrı. yani gördü ama köfte şeklinde değil. okadar fazla yoğurulması gerekiyormuş ki meğer elinde pişmiş gibi olacakmış. bende az vakitte az yoğurmuşum:( suya haşlanması için bi attım ki.. hepsi dağıldı. neyse tadı güzel oldu ama fırın kabna döşeyip üstüne sarımsaklı yoğurt döküp kese kese yemiş olduk. ama güzeldi. ama bi daha yapamam sanırm.:)
cumartesi için süper bi pasta yapma girişimindeyim. bakalım inşlh güzel olur da. emelden aldım tarifi. inşlh beğnir bazı site sahipleri :P
ama beni rüyasında görmüş melda. kuru bi pasta getirmişim falan böle. hayır olsun…

Mart 10, 2008

Posted in Mer' Dane, Mer'i Haller 6:05 am tarafından mer

bir misafir daha geldi geçti. ve maalesef hiç fotoğraf çekemedim (ah tuttu :p) sofranın herşeyi tam olduktan sonra misafirlerin yanında çekmek çok zor oluyor. ne alaka yani? biraz garipseyebiliyor insanlar. ben de çekmedim işte. sadece yaptıklarımı yazayım, başka bi misafire menum olur.
*kabak çorbası
*ıspanaklı tart
*su böreği
*bakla
*hasanpaşa köfte
*pilav
*kedilli pasta
*reçelli kurabiye

ilk defa yaptım ama hasanpaşa köftem güzel oldu çok şükür. yayılacaklarından korkmuştum ama süper durdular. herkes çok beğendi. ehe ehe:) süper gelin oldum :p

Şubat 18, 2008

Posted in Mer' Dane 11:15 am tarafından mer

Karlı bir günde ne yapılabilir ki başka? diyecektim ama sanki kar olmasa ne yapacaksam? :) ve puf…

Muffin tarifi buldum ve gene istediğim gibi kabarmadı. kesin bi püfü var.Hemde bu sefer yabancı bi siteden yaptım. Ama çok basit birşeydi anladım :)
malzemeler ;
* 1 yumurta
* 1/4 bardak sıvı yağ
* 1/2 bardak süt
* 1+1/2 bardak un
* 1/2 bardak şeker
* kabartma tozu
* tuz

yumurta, sıvıyağ ve sütü karıştırıp içine toz karışımları ilave ediyoruuz. ve muffin kalıplarında hop pişiriyoruz. diyordu. içine de istediğiniz meyveyi koyun demişler. ben elma rendeledim,çiğden koydum içine. ve tabii ki tarçın ekledim. güzel oldu bence.Ahdm almalı kek istemişti benden. onun sayesinde bende karlar düşerken göküzünden ağır ağır, süper bi kahve keyfi yaşamış oldum. teşekkürler ah.. :p

Şubat 15, 2008

mantar çorbası

Posted in Mer' Dane 10:03 am tarafından mer

şimdiiii… :)
mantarları soyuup limonlu suda haşladım. sonra süzdüm. güzelce blendırda cırtladım :) özellikle cırt sesine dikkat et. sonra ayrı bi tava yardımıylaa 1 2 kaşık un tereyağ ile beşemel sos gib yaptım içine yeterince süt ekleyip. sıvı bi kıvam olcak. pütür kalmasın ya da kalsın nasıl olsa gene cırtlıcaz :) sonra cırtlanan mantarların içine kaynamış su koyup bi kaynattım şöle. ondan sonra içine sütlü karışımı koydum bu arada tuz muz karabiber ekledim. ve kaynattım. he bu arada mantarları cırtlamadan önce azını ince ince doğradım ayırdım bi kenara. sonra işte bu sütlü karışımla da bi kaynaattım sonra gene cırtladım.iyice cırtlamak iyi oluyor. sonra da işte geri kalan mantarları koydum daha çok gelsin tadı diye insana. işte böyle. üstüne dereotu konabilir yoktu bende. ama kırmızıbiber falanda koyup renklendirilirse daha güzel duruyor. öle işte :)
düşündüm de iyi ki yemek blogum yok :)

Şubat 14, 2008

Posted in Mer' Dane, Mer'i Haller, Mer's Photo 6:28 am tarafından mer

sonunda biscotti yaptım. ailecek çok beğendik. farklı versiyonlarını en kısa zamanda denemek istiyorum. aslında bununla bi banner yapmalıyım ama neyse boşver…

sabahnura gidicez bugün. melda gelemedi ama :( kar yağabilir diye. tüh. üzüldüm. ne güzel olcaktı halbuki. patlıcan yapıcaktım falan böle süper. sonra yeni fincanlarımda kahve içerdik. ne ii olurdu. başka zamana kısmet artık.

(bana kaldı ze:)

Şubat 13, 2008

Posted in Mer' Dane, Mer'i Haller 4:23 pm tarafından mer

Bi cheesecake yaptım ama resmini çekmedim hala. az biraz kaldı ama çekemedim işte fırsat olmadı. ama buraya tarifini yazmalıyım ki unutmayalım.. çünkü bi kaç blogdan bişiler karıştırdım kafama göre. yiyenler ıı limonmş diyolar ama. ben seviyorum limonlu şeyleri. neyse… tarifi yazalım sonra resmi eklerim..

Taban için ;
2 paket burçak, 4 yemek kaşığı tereyağı,(eritmiorum artık. robotun içine ekliyorum daha üzel oluyor.)

aslında nedeni yağ eritmekten nfret ediyor olmam. böyle cezve bi acayip oluyor. sonra temizlenmiyor falan.benmari usulu olabilir ama o da uzun iş. zaten bu yüzden başıma nler gelmiştiii.. ben herşeyi mikrodalgaya koyan biri olarak tereyağını da koydum eriri elbet diyerek. evet eridi. ama paat diye bi sesle beraber. açtığımda kapağı yağ yoktu. mikrodalganın heryerinden yağlar fışkırıyodu. dışı içi heryeri. ıy.. temizlemiş olsamda gene yağlıydı. uzun zaman çıkaramadım yağını. ama yağ hariç herşeyde sonuç mükemmel :)
nerde kalmıştık :)

*2 paket labne
*1 paket krema
*1/3 su bardağı taze sıkılmış limon suyu
*1 çay kaşığı vanilya
*1 bardaktan biraz fazla şeker
buların hepsini karıştırıyoruzz.ve bi limonlu krema yapıyoruz.
limonlu krema için ;
1,5 çay kaşığı limon kabuğu rendesi

6 yemek kaşığı limon suyu
1yumurta
yarım su bardağından biraz az toz şeker
2 yemek kaşığı tereyağı, küçük parçalara bölünmüş
Limonlu krema için limon kabuğunu, limon suyunu, yumurtayı, yumurta sarısını, ve şekeri bir kapta karıştırın. Kabı kaynar su dolu bir kabın içine yerleştirin ve orta ateşte 5 dakika boyunca karıştırarak pişirin. (benmari usulü) Yağı ekleyip 7 dakika daha karıştırın. Kabı ateşten alıp en az yarım saat soğutun. Servis yapmadan önce cheseecake’in üzerine yayın.(limonlu krema portakal ağacından)

işte böle… güzel oldu ama. gerçek…

Şubat 5, 2008

Posted in Mer' Dane 9:35 pm tarafından mer

çok sevdik…

Ocak 25, 2008

Posted in Mer' Dane 1:48 pm tarafından mer

Ne yapsam ne yapsam diye düşnürken fakat süper tarifler bulmama rağmen bugünlük yemek deneme limitimi aşmışken hem leziz olsun hem de kolay olsun diye hindistancevizli kek yapayım dedim. çoğu blogda da vardır hani hazır kekin üzerine yumurta+şeker+h.cezizi+ceviz+sıvıyağ ile yapılan. tam başladım ki vuu kalmamış ki evde hindistancevizi. ne yapayım ne yapayım derken kafadan bişler atmaya karar verdim :) süper oldu inanın ki :)
1 yumurta ve 1 çay bardağı pudra şekerini çırptım. içine kırılmış ama taneleri de kaldı fındık koydum 1 bardaktan biraz azdır sanırım. sonra damla çikolata, bide beyaz damla çikolata koydum. az da süt koydum ama meğer büyük bir hata yapmışım. kek fazla emdi içine karışımı :)
ama gerçekten güzel oldu. unutmadan bi kaşıkta nutella koydum :) gerçi bu kadar şeyi ekmeğin arasına koysanız gene güzel olurdu ya :) olsun bu da güzel oldu.. işte şöyle birşey ;

yemek blogu gibi gözüküyor olabiirm ama değilm haberiniz olsun :)

Posted in Mer' Dane 12:21 pm tarafından mer


bide buraya bloglardan yaptığım tarfileri yazayım. çünkü gene aradığımda bulamıyorum o tarifi. en güzeli yazmak.
hazır tartolet kalıpları için güzel bi muhallebi taarifi arıyordum. ahmd hemen istediğinde yapılabilecek birşey buldum. tariften 12 tane tartoleti doldurdum ben. ama daha bol koymak lazım. 8 9 iiydir sanırım. tarif şöyle
1 yumurta
1 çorba kaşığı nişasta
25gr. şeker( 1 kaşık koydum)
150ml. süt (1 su bardağı)
1 paket vanilyalı şeker

*Yumurtayı ve şekeri çırpın, nişastayı ekleyip hafifçe karıştırın. Sütü ısıtın, kaynamasına yakın ateşten alın ve yavaş yavaş yumurtalı karışıma yedirin. Karışımı tekrar tencereye koyup hafif ateşte koyulaşana kadar karıştırarak pişirin. Vanilyayı ekleyin
*Krema soğuduktan sonra tekrar karıştırın ve tartöletlere paylaştırın.

şimdi gitmeliyim…